Wczytuję dane...

Podwyższone ciśnienie, ciągłe infekcje i inne sygnały ...

Sygnały w organizmie świadczące o niedoborach kwasów Omega-3




Niedobór kwasów Omega-3 to powszechny problem dotykający ludzi w każdym wieku. Ich braki w diecie może być przyczyną wielu przykrych objawów, w tym przewlekłych stanów zapalnych, które sprzyjają rozwojowi różnych chorób cywilizacyjnych.

Jakie sygnały mogą świadczyć o zbyt niskim poziomie kwasów Omega 3 ?


Zaburzenia koncentracji i pamięci

Jeśli nie potrafisz się skupić na wykonywanych pracach, ciągle coś zapominasz to pamiętaj, iż Omega- 3 wspomagają procesy nauki, koncentrację i pamięć, wpływają korzystnie na krążenie mózgowe spowalniają starzenie się mózgu i powstawanie zmian neurodegeneracyjnych typu Alzheimer.


Podwyższone ciśnienie

Martwisz się podwyższonym ciśnieniem, zbyt wysokim pulsem może warto pomyśleć o kwasach Omega-3, które mają zbawienny wpływ na serce i cały układ krwionośny- normalizują ciśnienie krwi, poziom cholesterolu, regulują częstość pracy serca a co bardzo istotne zmniejszają ryzyko rozwoju miażdżycy.


Obniżona odporność

Ciągle jesteś przeziębiony a infekcje, katar wciąż dają Ci się we znaki ? To może oznaczać, że w twoim organizmie brakuje kwasów Omega-3, które wspomagają walkę organizmu z drobnoustrojami chorobotwórczymi. Do tego działają przeciwzapalnie, ograniczają rozwój alergii i chorób autoimmunologicznych.


Nadwrażliwość na słonce

Częste poparzenia słoneczne, zawroty i bóle głowy po spacerze w słoneczny dzień mogą świadczyć o niedoborach witamin ale również kwasów Omega-3. Nie pomogą żadne kremy z filtrem UV, jeśli organizm nie wytworzy naturalnej bariery ochronnej.

 


Sucha, podrażniona skóra, łupież i pękające pięty,

Wpływ zdrowych tłuszczy na skórę to nie tylko ochrona przed działaniem słońca. Kremy i szampony pomagają jedynie na chwilę. Warto zadbać o siebie od środka. Niedobory kwasów Omega-3 mogą powodować również problemy ze stopami. Jeśli twoja dieta będzie uboga w cenne kwasy Omega-3 to tarki, kremy a nawet wizyty u kosmetyczki wiele nie pomogą.

Co jeść, żeby uzupełnić te cenne kwasy?

Niestety w diecie przeciętnego człowieka dominują kwasy Omega-6. Zjadamy głównie różne produkty przetworzone takie jak oleje spożywcze, majonezy, dania gotowe, przekąski, ciasta, batony, słodycze. Krótko mówiąc wszystko co dobre i przetworzone trafia w pierwszej kolejności do naszego organizmu. Dlatego warto pamiętać o drogocennych kwasach Omega-3 i uzupełniać je w naszej diecie.

Cenne dla zdrowia tłuszcze znaleźć można przede wszystkim w rzekach, jeziorach i morzach. Warto więc włączyć do swojej diety ryby takie jak:, mintaj, dorsz, okoń, tuńczyk, makrela, śledź, czy łosoś lub halibut, owoce morza oraz oleje np.  olej z wątroby dorsza, czyli tran. Niestety wzrastające zanieczyszczenie wód i oceanów sprawia, że zaczynamy szukać innych źródeł tych drogocennych kwasów.

Za doskonałe źródło kwasów Omega-3 uważa się rośliny strączkowe oraz inne warzywa. Mnóstwo kwasów Omega-3 zawierają także warzywa zielone takie jak szpinak, kalafior, niektóre odmiany sałat, brokuły, brukselki, rukiew wodna, kalarepa oraz cukinia. Do diety należy włączyć także kapustę i rukolę, Do codziennych posiłków warto dodawać siemię lniane, nasiona chia oraz orzechy, w szczególności włoskie i migdały. Kiedy brak nam czasu warto sięgnąć po dobrej jakości suplementy z kwasami Omega-3.

Nie można jednak zapominać, iż każdy nadmiar nawet substancji cennych dla naszego zdrowia może się okazać szkodliwy. Dobra dieta i słuchanie  własnego organizmu to podstawa zdrowia i zrównoważonego życia.

omega3





Szukasz sosu typu barbecue, który nie zawiera tłuszczu i cukrów?